.

30 Mart 2013 Cumartesi

Başarı için ; Yetenek ve Eğitim


Hepimiz  zayıf olduğumuz alanlarda kendimizi geliştirmek isteriz. Çevremizdeki kişilere bakıp, onları güçlü gördüğümüz alanlarda kendimizi eksik hisseder, o alanların üzerine gideriz.İnsanlarda bunca yıldır gerek gözlemlediğim, gerekse de kişilik testlerini yaparken yaptıkları bir şey var : Kendilerini eksik buldukları konularda daha iyiymiş gibi gösterme eğilimindeler.Oysa ki herkes  kendine özel  . Hatta bazı kişilik özelliklerine baktığımda artı ve eksi  özelliklerin arasında bir senkron olduğunu görüyorum. İnatçı olarak  görülebilecek  bir kişinin diğer tarafta kararlı davranışlar göstermesi gibi.
Şirketlerde de  çalışanın  zayıf olduğu alan üzerine kafa yorulur, o alanda gelişmesi için eğitimler organize edilir, takip edilir.Oysa bana göre kişilerin yetenekli olduğu alanlar fark edilir ve üzerinde çalışılırsa çok daha başarı gelecektir.Hepimizin  kendimizi iyi hissettiğimiz, diğerlerinden daha iyi yaptığımız hatta içine kendimizi kattığımız işler var. İşte bunları iyi takip etmek gerekir çünkü bunlar aynı zamanda bizim güçlü yönlerimizi de keşfetmemiz için ipuçlarımız.
İnsanlar yetenekli olduğu alanlarda kendilerini iyi ve güvende hissederler.Hele ki yeteneğinin desteklediği alanda uzmanlaşırlarsa başarı zaten kaçınılmazdır.

Şimdi kendinizi keşfetmeniz için 3 soru soracağım:

*Çevrenizdeki diğer kişilerden  farklı  neler yapıyorsunuz?
*Zaman faktörü hiç aklınıza gelmeden, yorulmadan hatta yorgunluğunuz  fark etmeden tüm gün neler yapabilirsiniz?
*Sizi  heyecanlandıran, meraklandıran  alanlar nelerdir?

Bir dönem drama eğitimi alırken, tiyatrocularla birlikte çalışmıştım,  bu alandan örnek vermek isterim .Alaylı dediğimiz tiyatrocular var  etkileniyoruz hatta kendi kendimize “alanında eğitim almamış ama nasıl iyi rol  yapıyor, bir de eğitimini alsaymış” diyoruz,  yine bir grup tiyatrocu var ki  bu konuda yetenekli ve üzerine bir de doğru eğitim almış, onların çıkardığı oyundan etkilenmemiz katlanıyor. Fakat bir de tiyatro eğitimini şansa alanlar var ki onlar sadece eğitim almış oluyorlar, açıkçası hemen onlar da fark ediliyor.
Kısacası insan yeteneği olan alanda eğitim alır ve üzerine de tecrübe kattığında başarı kaçınılmaz oluyor zaten.Kişinin yeteneği olan alanda hem  kavrama ve öğrenme süresi çok daha kısa hem de o alanlarda daha mutlular.
Kişinin  eğitim ve bilgi eksiği varsa, bu açığı kapatmasının en önemli yolu okumak, eğitim almak ve sürekli öğrenmek için heyecanını canlı tutmaktan geçer. Daha sonra bu öğrendiklerini uygulama becerisi de onu kariyerinde daha tepe noktalara ulaştıracaktır.
Bana göre zayıf olduğunuz alanlarda çalışmak, geliştirmeye çalışmak güzel ama bu arada güçlü olan yanlarınızı unutmayın derim. Güçlü olan yanlarınızı da besleyin, okuyun, araştırın ve üzerine birşeyler koyun, o alanlarınızı kullanın ve tecrübelenin. O  alanda yeteneğiniz varsa ve üzerine de birşeyler katmışsanız hemen fark edileceksiniz.

1 yorum:

Katkınız için teşekkür ederiz