.

9 Aralık 2013 Pazartesi

Tatile elde bavul, cepte ofisle çıkıyoruz



İnternet, akıllı telefon, iPad gibi araçlarla “iş hayatını” kolaylaştıran teknoloji, bir yandan da çalışanları sürekli “işe bağlı” hale getiriyor. HumanGroup’un anketine göre, her 10 çalışandan 7’si tatilde işle ilgili konulardan tamamen uzaklaşamıyor, 8’i iş telefonunu, 6’sı bilgisayarını tatilde yanında taşıyor. Tatil yaparken işlerine de zaman ayıranların oranı yüzde 85.
İnternet, akıllı telefon, iPad gibi araçlarla “iş hayatını” kolaylaştıran teknoloji, bir yandan da çalışanları sürekli “işe bağlı” hale getiriyor. HumanGroup tarafından yapılan ankete göre, her 10 çalışandan 7’si tatildeyken işle ilgili konulardan tamamen uzaklaşamıyor, 8’i iş telefonunu, 6’sı bilgisayarını (ya da tablet) tatilde yanında taşıyor.Çalışanların yüzde 48’i çalıştıkları şirketin, tatil sırasında bağlantıda kalma ve aramalara/mesajlara yanıt vermeyi zorunlu kıldığını söylüyor.Tatil yaparken işe de zaman ayırdığını söyleyenlerin oranı yüzde 85.
Her kademeden 102 çalışanın katıldığı ankete göre, katılımcıların en çok iki (yüzde 40) ya da üç hafta (yüzde 24) tatil yapma hakkı var. Ancak katılımcıların yarısı tatilinin tamamını yıl içinde kullanamıyor.

Çalışanların yüzde 81’i ideal tatili “işin tamamen bırakıldığı, işle ilgili konulardan tamamen uzak bir tatil” olarak tanımlamasına rağmen, bunu yapabilenlerin oranı yalnızca yüzde 31. Her 10 çalışandan 8’i tatilde iş yerinden “birkaç kez ya da her gün” telefonla arandığını, 7’si tatilde maillerini, SMS’lerini sürekli ya da günde birkaç kez kontrol ettiğini söylüyor.
Aileler tatilde de çalışan yakınlarına “alışkın ve anlayışlı”

Ankete göre, çalışanların aileleri “çalışarak tatil” konusunda “alışkın ve anlayışlı” görünüyor. Tatilde çalıştığı için yakınlarından eleştiri almadığını söyleyenlerin oranı yüzde 57.
HumanGroup Genel Müdürü Gaye Özcan, ailelerin çalışanlara karşı “anlayışlı” olmalarına rağmen, çalışanların şirketlerine karşı aynı hissiyatta olmadığını ancak bunu ifade edemediği için mutsuzlaştığını söylüyor: “Şirketler mutlu, kendini iyi hisseden, bağlılığı ve adanmışlığı yüksek çalışanlar yaratmak için ciddi bütçeler ayırmalarına rağmen, tatil konusu adeta göz ardı ediliyor. Dijital özgürlüğe sahip değiliz ve dinlenemiyoruz. Asıl üzücü olan ise bunu kanıksamış olmamız ve bu şekilde tatil yapmaya devam etmemiz. Y kuşağının iş hayatına daha fazla girmesi ile bu tablo değişecek. Y kuşağı aileye önem veriyor, sürekli bağlantıda olmak istemesine rağmen, tatilde çalışmak istemiyor. İş onlar için hayatın anlamı da değil. Bu nedenle şirketlerin ‘tatil yapan çalışanlar yaratmak’ için daha fazla çaba harcaması gerekiyor.”
“Kendinizi şarj etmeniz için fişi çekmeniz gerekiyor”

Şirketlerin “yedekleme” konusunda yeterli çabayı göstermemesi de “tatilde çalışmayı” ortaya çıkaran bir sonuç. Ankete göre tatile çıkarken, geride işlerini takip edecek birisini bırakanların oranı yüzde 62 olsa da, yüzde 38’lik kesim bu şansa sahip değil. Özcan, yedekleme olmadığında işten kopabilmenin de sınırlı olacağını belirtiyor: “Eğer arkanızda siz yokken işlerinizi devam ettirebilecek kimseyi bırakamıyorsanız, teknoloji yolu ile ofisinizi de tatile götürüyorsunuz ve ‘dinlenemiyorsunuz’. Oysa tatil, insani ve gerekli bir ihtiyaç. Bilgisayarınızı ve telefonunuzu fişe takarak şarj edebilirsiniz ama kendinizi şarj edebilmeniz için fişi çekmeniz gerekiyor.”


Grafikler





Kaynak  :  Mineral Medya





0 yorum:

Yorum Gönder

Katkınız için teşekkür ederiz