İnternet,
akıllı telefon, iPad gibi araçlarla “iş hayatını” kolaylaştıran teknoloji, bir
yandan da çalışanları sürekli “işe bağlı” hale getiriyor. HumanGroup’un
anketine göre, her 10 çalışandan 7’si tatilde işle ilgili konulardan tamamen
uzaklaşamıyor, 8’i iş telefonunu, 6’sı bilgisayarını tatilde yanında taşıyor.
Tatil yaparken işlerine de zaman ayıranların oranı yüzde 85.
İnternet,
akıllı telefon, iPad gibi araçlarla “iş hayatını” kolaylaştıran teknoloji, bir
yandan da çalışanları sürekli “işe bağlı” hale getiriyor. HumanGroup tarafından
yapılan ankete göre, her 10 çalışandan 7’si tatildeyken işle ilgili konulardan
tamamen uzaklaşamıyor, 8’i iş telefonunu, 6’sı bilgisayarını (ya da tablet)
tatilde yanında taşıyor.Çalışanların yüzde 48’i çalıştıkları şirketin, tatil
sırasında bağlantıda kalma ve aramalara/mesajlara yanıt vermeyi zorunlu
kıldığını söylüyor.Tatil yaparken işe de zaman ayırdığını söyleyenlerin oranı
yüzde 85.
Her
kademeden 102 çalışanın katıldığı ankete göre, katılımcıların en çok iki (yüzde
40) ya da üç hafta (yüzde 24) tatil yapma hakkı var. Ancak katılımcıların
yarısı tatilinin tamamını yıl içinde kullanamıyor.
Çalışanların
yüzde 81’i ideal tatili “işin tamamen bırakıldığı, işle ilgili konulardan
tamamen uzak bir tatil” olarak tanımlamasına rağmen, bunu yapabilenlerin oranı
yalnızca yüzde 31. Her 10 çalışandan 8’i tatilde iş yerinden “birkaç kez ya da
her gün” telefonla arandığını, 7’si tatilde maillerini, SMS’lerini sürekli ya
da günde birkaç kez kontrol ettiğini söylüyor.
Aileler
tatilde de çalışan yakınlarına “alışkın ve anlayışlı”
Ankete göre,
çalışanların aileleri “çalışarak tatil” konusunda “alışkın ve anlayışlı”
görünüyor. Tatilde çalıştığı için yakınlarından eleştiri almadığını
söyleyenlerin oranı yüzde 57.
HumanGroup
Genel Müdürü Gaye Özcan, ailelerin çalışanlara karşı “anlayışlı” olmalarına
rağmen, çalışanların şirketlerine karşı aynı hissiyatta olmadığını ancak bunu
ifade edemediği için mutsuzlaştığını söylüyor: “Şirketler mutlu, kendini iyi
hisseden, bağlılığı ve adanmışlığı yüksek çalışanlar yaratmak için ciddi
bütçeler ayırmalarına rağmen, tatil konusu adeta göz ardı ediliyor. Dijital
özgürlüğe sahip değiliz ve dinlenemiyoruz. Asıl üzücü olan ise bunu kanıksamış
olmamız ve bu şekilde tatil yapmaya devam etmemiz. Y kuşağının iş hayatına daha
fazla girmesi ile bu tablo değişecek. Y kuşağı aileye önem veriyor, sürekli
bağlantıda olmak istemesine rağmen, tatilde çalışmak istemiyor. İş onlar için
hayatın anlamı da değil. Bu nedenle şirketlerin ‘tatil yapan çalışanlar
yaratmak’ için daha fazla çaba harcaması gerekiyor.”
“Kendinizi
şarj etmeniz için fişi çekmeniz gerekiyor”
Şirketlerin
“yedekleme” konusunda yeterli çabayı göstermemesi de “tatilde çalışmayı” ortaya
çıkaran bir sonuç. Ankete göre tatile çıkarken, geride işlerini takip edecek
birisini bırakanların oranı yüzde 62 olsa da, yüzde 38’lik kesim bu şansa sahip
değil. Özcan, yedekleme olmadığında işten kopabilmenin de sınırlı olacağını
belirtiyor: “Eğer arkanızda siz yokken işlerinizi devam ettirebilecek kimseyi
bırakamıyorsanız, teknoloji yolu ile ofisinizi de tatile götürüyorsunuz ve
‘dinlenemiyorsunuz’. Oysa tatil, insani ve gerekli bir ihtiyaç. Bilgisayarınızı
ve telefonunuzu fişe takarak şarj edebilirsiniz ama kendinizi şarj edebilmeniz
için fişi çekmeniz gerekiyor.”
Grafikler
Kaynak : Mineral Medya
0 yorum:
Yorum Gönder
Katkınız için teşekkür ederiz