.

14 Nisan 2013 Pazar

Yönetim: Örnek Vakalar - Peter Drucker



Peter Drucker , etkili bir yazar, yönetim danışmanı ve kendi tanımıyla bir “sosyo ekolog” . Drucker’ın Kitapları,  makaleleri; insanların iş, devlet ve toplumun kar amacı gütmeyen sektörlerinde nasıl organize olmaları gerektiğini konu alır. Drucker, yönetim teorisi ve pratiği konusunda en tanınmış, en etkili düşünür ve yazarlardan biri olarak görülmektedir.

Drucker bu kitabında 50 örnek olayı anlatmış.Olayların  her biri özel şirketlerde ve kamu kuruluşlarında tipik ve yaygın olan belirli durumları, belirli sorunları ve belirli kararları ele alıyor. Hepsi yönetim durumları, yönetim sorunları ve yönetim kararlarıdır; diğer bir deyişle, tümü insanların yüzleşmek, çözümlemek ve karar vermek zorunda oldukları konuları işliyor. Bunlar yönetimdeki herkesin sık sık karşılaştığı durumların, sorunların ve kararların ya da bugünün yöneticilerinin ve öğrencilerinin büyük ihtimalle yakın gelecekte karşılacakları  türden durumların, sorunların ve kararların tipik örnekleridir.
Her örnek vakanın öncelikli bir odak noktası vardır.Ayrıca her biri, her yönetim durumunda, yönetim sorununda ve yönetim kararında olduğu gibi, hem kuruluşla hem de bütün olarak insanla da ilgilidir. Her biri bir ana nokta ve amaç için okunabilir, tartışılabilir ve kullanılabilir.

Örnek vakalar,  on grup altında sınıflandırılmıştır:

1.         Yönetimin Yeni Gerçeklikleri
2.         İş Performansı
3.         Hizmet Kuruluşlarında Performans
4.         Verimli Çalışma ve Başarılı Çalışan
5.         Sosyal Etkiler ve Sosyal Sorumluluklar
6.         Yöneticinin İşi ve Görevleri
7.         Yöneticilik Becerileri
8.         İnovasyon ve Girişimcilik
9.         Yönetim Organizasyonu
10.       Bireye Yönelik Yeni Talepler

0 yorum:

Yorum Gönder

Katkınız için teşekkür ederiz